Connect with us

Iskalnik politeia.si

Finance

Kripto moda: zakaj ljudje plačujejo s pravim denarjem za virtualna oblačila

Foto: Reuters

Ko je virtualni svet Decentraland junija dejal, da bi lahko uporabniki izdelovali in prodajali svoja oblačila, ki bi jih lahko avatarji nosili na spletnem mestu, je Hiroto Kai celo noč ostal buden in  oblikoval oblačila.

Za prodajo kimonov po okoli 140 dolarjev je povedal, da je v samo treh tednih zaslužil 15.000 do 20.000 dolarjev.

Medtem ko zamisel o porabi pravega denarja za oblačila, ki fizično ne obstajajo, marsikoga zmoti, virtualna lastnina ustvarja resnično prodajo v “metaverzu” – spletnih okoljih, kjer se ljudje lahko zbirajo, se sprehajajo, srečajo prijatelje in se igrajo.

Digitalni umetnik in navdušenec nad Japonsko je pravo ime Kai Noah. Je 23-letnik, ki živi v New Hampshireu.

Potem ko je v teh treh tednih zaslužil toliko, kolikor bi v enem letu zaslužil v svoji glasbeni trgovini, je nehal postati oblikovalec za polni delovni čas.

“Pravkar je vzletelo,” je rekel Kai.

“To je bil nov način izražanja in hoja, to je tisto, kar je tako kul pri tem … Ko imaš kos oblačila, lahko greš vanj na zabavo, v njem lahko plešeš, lahko se pokažeš in to je statusni simbol. ”

V Decentralandu lahko oblačila za avatarje-znana kot “nosljivi”-kupite in prodate na blockchainu v obliki kripto sredstva, imenovanega nezamenljiv žeton (NFT).

Kaijevi kimoni vključujejo izvrstne zdrobljene modre žametne kose z zlatimi zmaji.

Priljubljenost NFT-jev je v začetku tega leta eksplodirala, ko so se špekulanti in navdušenci nad kripto križali, da bi kupili novo vrsto premoženja, ki predstavlja lastništvo samo predmetov na spletu, kot so digitalna umetnost, trgovalne kartice in zemljišča v spletnih svetovih.

Nišna kriptovaluta pritegnejo pozornost tudi nekaterih največjih svetovnih modnih podjetij, ki se želijo povezati z novo generacijo igralcev iger – čeprav je večina njihovih doslej napadov namenjenih trženju.

Louis Vuitton (LVMH.PA), ki je v lasti LVMH, je predstavil igro metaverse, v kateri lahko igralci zbirajo NFT-je, Burberry (BRBY.L) pa je ustvaril pripomočke NFT z blagovno znamko za Blankos Block Party, igro v lasti Mythical Games. Gucci (PRTP.PA) je v igri Roblox prodal oblačila za avatarje, ki niso NFT.

“Vaš avatar vas predstavlja,” je povedala Imani McEwan, manekenka iz Miamija in navdušenka nad NFT. “V bistvu si oblečen v tisto, zaradi česar si to, kar si.”

McEwan meni, da je od januarja do danes porabil od 15.000 do 16.000 dolarjev za 70 nosljivih predmetov NFT z uporabo dobička iz naložb v kriptovalute. Njegov prvi nakup je bil pulover na temo bitcoinov, pred kratkim pa je kupil črno baretko, ki jo je zasnoval njegov prijatelj.

Skupno velikost trga nosljivih materialov NFT je težko določiti. Samo v Decentralandu je obseg prodaje nosljivih naprav v prvi polovici leta 2021 znašal 750.000 USD, v primerjavi s 267.000 USD v istem obdobju lani, poroča spletno mesto NonFungible.com, ki sledi trgu NFT.

Nekateri zagovorniki trdijo, da bi bila oblačila in nakupovanje v virtualnih trgovinah lahko prihodnost maloprodaje.

“Namesto da bi se pomikali po virih in nakupovali na spletu, lahko doživite bolj impresivno izkušnjo blagovne znamke z raziskovanjem virtualnega prostora – ne glede na to, ali kupujete za svoj spletni avatar ali kupujete fizične izdelke, ki jih lahko pošljete na vaša vrata,” je dejala Julia Schwartz, direktor Republic Realm, naložbenega vozila za virtualne nepremičnine v vrednosti 10 milijonov dolarjev, ki je zgradilo nakupovalno središče v Decentralandu.

Za navdušence nad NFT spletna moda ne nadomešča fizičnih nakupov.

Paula Sello in Alissa Aulbekova, soustanoviteljici digitalnega modnega zagonskega podjetja Auroboros, pa trdita, da bi to lahko bila okolju prijazna alternativa hitri modi.

Stranke lahko podjetju Auroboros pošljejo svojo podobo in jim digitalno dodajo oblačila za 60 funtov (83 dolarjev) do 1.000 funtov.

Sello je trdil, da bi lahko koncept virtualnih oblačil omejil izgubo potrošnikov, ki kupujejo oblačila za nošenje na družabnih medijih, pri čemer se je skliceval na študijo Barclaycard iz leta 2018, v kateri je ugotovilo, da je 9% britanskih nakupovalcev kupilo oblačila za fotografije v družabnih medijih, nato pa jih vrnilo.

“Zdaj moramo narediti premik v modi. Industrija preprosto ne more nadaljevati,” je dejal Sello.

Podjetje za virtualne superge RTFKT prodaja omejene naklade NFT, ki predstavljajo superge, ki jih je mogoče “nositi” v nekaterih virtualnih svetovih ali na družbenih medijih prek filtra Snapchat.

“Ko se je COVID začel pojavljati in je bilo veliko ljudi na spletu, je to res začelo,” je dejal Steven Vasilev, soustanovitelj in izvršni direktor RTFKT.

Družba je prodala za 7 milijonov dolarjev blaga, superge z omejeno naklado pa se prodajajo na dražbah za 10.000 do 60.000 dolarjev. Medtem ko je večina kupcev starih med 20 in 30 let, so nekateri stari le 15 let.

RTFKT -jeve NFT -je lahko uporabimo tudi kot žeton za brezplačno fizično različico čevljev, ena od 20 strank tega žetona ne unovči.

“Nisem odkupil stvari, ker me ni motilo,” je dejal Jim McNelis, kupec NFT s sedežem v Dallasu, ki je ustanovil podjetje NFT42.

“Poskušam se čim bolj izogibati fizičnim stvarem.”

(1 USD = 0,7241 funtov)

Vir: Reuters

Komentirajte prispevek

Leave a Reply

Za komentiranje se morate prijaviti.

Več vsebin

Tuja politika

Očividci so nam sporočili, da so danes ob 21:00 uri opazili približno 15 polno opremljenih policistov, ki so peš drveli mimo Pizzerije Foculus v...

Aktualno

»Gospod premier, to ni vaš polfinale – ker to ni vaša Slovenija. Naša je!« takole je naslov članka v Ekipi, napisal ga je Andrej...

Aktualno

Zanimiv članek je bil včeraj na 24UR, o vladi in njeni promociji za cepljenje. No, bolj natančno, na 24UR so znova prali UKOM. Vsi...

Aktualno

Ali ste opazili kako naši mediji poročajo? Kako manipulativno ljudem servirajo novice? Slabo postrežejo najprej, o dobrem skoraj ne poročajo, to leti predvsem na...